Berfikirlah bukan mengatakan

Siapa saya untuk mengatakan hal ini walau saya tidak mempunyai ilmu secukupnya dan pengalaman dalam ini
kehidupan juga tidak mencukupi..salah kea kita berkongsi pendapat kita walau kita tidak seusia dengannya..
MENGAPA??? takut di gelakkn mendengar pendapat budak2..salah tu tafsiran sebegini...
sebenarnya kita wajar mendengar segala hujahan atau pandagan dari seseorang even berlainan  usia.adakala kita sendiri tidak terpikir apa yg difikirnya...tidak salahkan mencuba bukan perkara yg salah kalau salah jgn lah follow...hidup niey jgn terlalu angkuh dan ego rugi kita...tidak salah kan kita menghormati dgn memberikan pendengaran yg baik ketika seseorang sedang berhujah atau memberi pandangan...Manusia mana yg tidak ditimpahi permasalahan....Saya sendiri selalu dihujani pelbagai permasalahan sma ada saya yg wujudkan ataupun ia dtg dgn sendiri cthnya dari seseorang yg plg kita syg...Jangan jadikan sesuatu sebub tu alasan kita untuk menghukum seseorang sebaiknya kita berfikir lah secara rasional..saya cukup marah kepada orang yg berputus asa sebelum berjuang..! salah kea kalau kita menzahirkan kalau kita menyukainya perlu kea kita menyimpan memendam apabila si dia itu mule disukai oleh orang lain baru tergadah kita mendengar dan melihat..akhirnya kita frust menonggeng ... kalau nak maka dtglah usaha..sama seperti kita mencari ilmu pengetahuan..Nak seribu daya tanak seribu alasan...:) Wajar kea sifat sebegini?? Renungkan lah supaya tidak tersalah percaturan dalam hidup..

Followers